Manşetler

Dört çekirdekli NVIDIA Tegra 3 daha yüksek performans ve daha düşük güç tüketimiyle geldi

NVIDIA’nın beklenen yeni nesil mobil işlemci serisi, şimdiye kadar Kal-El olarak anılan, NVIDIA Tegra 3 nihayet resmiyet kazandı. Dört çekirdekli bu yongasetin 2012 yılında Android cihazlar arasında hakimiyet kurması bekleniyor, tıpkı içinde bulunduğumuz yılın Android cihazlarının hakimi olan çift çekirdekli Tegra 2 gibi.

Tegra 3 ile birlikte kullanıcılara daha fazla işlemci gücü, daha düşük batarya tüketimi, daha verimli iş yükü dağıtımı sunulacak. NVIDIA yeni yongasetin Tegra 2’ye göre beş kat daha hızlı, ayrıca beş kat daha hızlı web’de gezinme imkânı sunuyor. 12 çekirdekli GeForce GPU sayesinde de üç kat daha iyi grafik performansı sunuyor. Bu grafik işlemci 3D görüntü işleme yeteneğine de sahip. Böylelikle bu işlemciyi taşıyan ilk cihaz olan Transformer Prime üç boyutlu görüntüleri üzerindeki HDMI port aracılığıyla 3D TV’ler veya monitörlerde oynatabiliyor.

NVIDIA, Tegra 3’ün gerçek mobil cihazlar için PC sınıfı bir işlemci olduğunu iddia ediyor. 1.3 GHz’lik çalışma frekansına sahip bu işlemci selefinden daha iyi performans sunmasına karşın daha az güç tüketiyor. Bu, içinde yer alan ve “arkadaş çekirdek” olarak adlandırılan beşinci çekirdek sayesinde gerçekleştiriliyor. Normal işlevler sırasında daha fazla güç ihtiyaç duyan diğer dört çekirdek kapatılıyor ve tüm işlevi arkadaş çekirdek gerçekleştiriyor. 40 nm’lik akıllı mimari de iki farklı sınıf silikon kullanıyor. Bunlardan bir tanesi düşük voltajlı aktiviteler diğeriyse daha fazla enerji ihtiyacı duyan işlevler için kullanılıyor. Sonuç olarak bu işlemciye sahip olan cihazlar, örneğin ASUS Eee Pad Transformer Prime, 1080p videoyu 12 saat boyunca kesintisiz oynatabiliyor.

Tegra 3’ün oyun ve uygulama geliştiricilerine tüm hünerlerini gösterecekleri ürünler ortaya koymalarına da fırsat sağlayacak. Aşağıda gördüğünüz ekran görüntüsünde Shadowgun adlı oyunun gerçekçi zarar ve su efektlerine dikkat edin, hızlı bir işlemci sayesinde bunları gerçeğe yakın hâle getirmek mümkün oluyor.

Bir diğer örnekteyse, RipTide’ın arkasındaki ekibin oyunun hız hissini arttırmak amacıyla eklediği su sıçraması ve hareketten dolayı oluşan bulanıklık efekti görülüyor.

İlgili – NVIDIA