Bungie, Destiny 2 için hazırlanan “The Final Shape” isimli genişleme paketinin çıkışının 4 Haziran 2024’e ertelendiğini resmi olarak duyurdu. Konuyla ilgili açıklama, oyunun yönetmeni Joel Blackburn tarafından yapıldı. Söz konusu gecikmeyle ilgili söylentiler, Bungie’nin projede görev yapan çok sayıda çalışanının işine son vermesinin ardından birkaç haftadır etrafta dolaşıyordu. Normal şartlarda önümüzdeki şubat ayında yayınlanması planlanan genişleme paketi, oyunun ana hikayesine bir son yazmış olacak.
Bungie’den yapılan açıklamada, gecikmenin nedeni “Genişleme paketinin tam olarak istediğimiz gibi olması için daha fazla zamana ihtiyacımız var” ifadesi kullanıldı. Buna ek olarak, ekibin “daha büyük ve cesur bir vizyon” sunacağı belirtildi. Söz konusu gecikmenin yükünü hafifletmek isteyen Bungie, yayın takviminde bazı değişiklikler yaptı.
Oyun takviminin bölümsel bir modele geçmeden önceki son sezonu olan Season of the Wish, bugün başlıyor ve gecikmeyi telafi etmek için önceden planlanandan daha fazla içerik barındıracak. Şubat ayından itibaren, Dilekler adı verilen ve benzersiz ödüller sunan, ilerlemeye dayalı haftalık görevler olacak. Bungie aynı zamanda sınıfa karşı sınıf mücadelesine yeniden odaklanarak Guardian Games’i mart ayına taşıyor. Son olarak, nisan ayında oyuncular, The Final Shape’e köprü görevi görecek olan Destiny 2: Into the Light adlı iki aylık bir içerik güncellemesi alacak.
Destiny 2: The Final Shape gecikmeye uğrayan tek proje değil
The Final Shape, işten çıkarma kararı nedeniyle gecikmeye uğrayan tek proje değil. Bungie aynı zamanda çıkarma oyunu Marathon’un çıkışını 2025’e kadar erteledi. Marathon ilk kez 1994’te Mac’lerde oyuncularla buluşmuştu.
Destiny 2: The Final Shape’e gelince, genişleme yeni zindanları, yeni haritaları, yeni karakter sınıflarını ve çok daha fazlasını içerecek. Ayrıca anlatı akışı için çevrimiçi nişancı oyunları oynayanlar için hikayeye son bir yay da eklenecek.