Nintendo, geçtiğimiz yıl Wii U’yu görücüye çıkarttığı zaman, kullanıcıların GamePad üstünden eşzamanlı olarak oyun oynayıp oynayamayacağına dair gelen sorulara yanıt vermekten kaçınmıştı. Bu yıl düzenlenen E3 konferansında ise şirket bu seçeneğin varlığını onayladı ama konsol piyasaya çıktığında bu özelliği destekleyen oyun olmamasından ötürü bu özelliğin kullanılamayacağının altını çizdi. Gamasutra’ya konuşan Nintendo Amerika’nın başkanı Reggie Fils-Aime, bu özelliği destekleyecek oyunların geliştirilmesi gerektiğini dile getirdi ve Wii U’nun piyasaya çıkmasının ardından gelen dönemin bu tarz oyunların da piyasyaya çıkışı için uygun bir dönem olduğunu ifade etti.
GamePad Wii U deneyiminde son derece önemli bir yer teşkil ediyor. Çoklu kullanıcı desteği de bu yerin son derece önemli yapılarından biri konumunda. Dolayısıyla bir çok kişi, Nintendo’nun oyun stüdyolarını bu desteği sağlayacak oyunlar geliştirmeye çok daha önceden ikna etmiş olması gerektiğini düşünüyor. Ancak, geçtiğimiz yıl verilen kaçamak cevaplar ve bu yıl birden gelen doğrulama işlerin genel perspektiften farklı bir seyirde geliştiğini ortaya koyuyor.
İlgili – Gamasutra