Google, Chrome 113 ile birlikte WebGPU adlı yeni bir API’nin varsayılan olarak etkinleştirileceğini duyurdu. Bu API, web uygulamalarına grafik kartı yeteneklerine daha fazla erişim imkanı sağlayacak. WebGPU, Direct3D 12 destekli Windows PC’ler, macOS ve Vulkan destekli ChromeOS cihazlarında kullanılabilecek.
Google tarafından yayınlanan bir blog yazısına göre WebGPU, geliştiricilere çok daha az kodla aynı grafik düzeyini elde etme imkanı sunuyor ve “makine öğrenimi modeli çıkarımlarında üç katından fazla iyileşme” sağlıyor. Bu özellik, büyük dil modelleri ve üretken AI teknolojilerinin önem kazandığı günümüzde daha da değerli hâle geliyor. Google’ın Bard ve Microsoft’un Bing gibi hizmetleri yerel donanımdan yararlanmamakla birlikte, yerel donanımı kullanan etkileyici makine öğrenimi uygulamaları için çok sayıda fırsat bulunuyor.
Ayrıca, WebGPU, geliştiricilere tarayıcınızda daha iyi görünümlü oyunlar yazma şansı da sunuyor. Chrome Beta kullanıyorsanız, Babylon.js tarafından hazırlanan etkileyici bir demoyu deneyebilirsiniz.
Google, bu ayki sürümün “gelecekteki güncellemeler ve geliştirmeler için bir yapı taşı” olarak hizmet ettiğini belirtiyor ve gelecekte “daha gelişmiş grafik özellikleri”, “şader çekirdeklerine daha derin erişim” ve WebGPU üzerinde çalışan içerik geliştirme süreçlerinde iyileştirmeler vaat ediyor.
WebGPU API’si, 2017 yılında tasarlanmış ve o zamandan beri geliştirilmekte. Bu API, yalnızca Chrome ile sınırlı değil; gelecekte Firefox ve Safari’de de kullanılabilir olması bekleniyor. Google, bu API’nin Linux ve Android gibi daha fazla işletim sistemini destekleyecek şekilde uygulamasını genişletmek üzerinde çalıştığını söylüyor.
Diğer Chrome haberlerine baktığımızda ise Google, gelecekteki tarayıcı sürümlerini daha hızlı bir şekilde piyasaya sürmeyi hedeflediğini açıkladı. Kararlı sürümler daha erken yayınlanmasa da (hatta yayın programları bir hafta geriye çekildi), Google, yeni özelliklerin eklendiği süreyi kısaltarak, geliştirme sürecini daha sorunsuz hale getirmeyi amaçlıyor.