Sony’nin çatısı altındaki önemli oyun stüdyolarından biri olan Bungie, iş gücünde kesintiye gitme kararı aldı ve aynı zamanda merakla beklenen iki oyununun çıkışını erteledi. Bloomberg’de Jason Schreier’in imzasıyla yayınlanan habere göre, stüdyonun CEO’su Pete Parsons, kararı duyurmadan önce çalışanları “gün içinde bazı haberler alabilecekleri” konusunda uyardı ve daha sonra da bir ekip toplantısı gerçekleştirileceğini belirtti.
Stüdyonun ertelediği oyunlardan biri Destiny 2 için hazırlanan en yeni genişleme paketi The Final Shape olurken, bundan daha önce yayınlanması beklenen Marathon’un da ertelendiği öğrenildi. Sony, şirketi 3.6 milyar dolar karşılığında satın alma sürecini geçtiğimiz yıl itibarıyla tamamlamıştı.
Bloomberg’in haberine göre, Destiny 2: The Final Shape 27 Şubat 2004 yerine Haziran 2024’te oyuncularla buluşacak. Her ne kadar Destiny 2’nin bir sonu olmasa da, The Final Shape ana hikayede yarım kalan işleri tamamlayacak bir çözüm olarak niteleniyor. Stüdyo, Marathon’un çıkışını ise 2025’e erteledi. 1990’lı yılların Mac klasiğinin yeniden yorumlanmış bir versiyonu olan Marathon, Bungie’nin modern oyun endüstrisinde Destiny dışında da var olma hedefinde önemli bir yer tutuyor.
Bungie küçülme kararı alan tek stüdyo değil
Sony, daha önce Bungie dışındaki oyun stüdyolarında da işten çıkarma kararı almıştı. Naughty Dog ve Media Molecule gibi stüdyoların yanı sıra PlayStation’ın Görsel Sanatlar ekibi de küçültülmüştü. Sony dışında oyun endüstrisinin diğer önemli isimleri de aynı acı reçeteyi uygulamak zorunda kalmıştı. Epic Games 900, CD Projekt Red 100 kişiyi işten çıkarmıştı. Niantic, Telltale, EA ve Unity de çalışan sayılarını azaltmıştı.