Bethesda Softworks, bulut oyun performansını dramatik biçimde artırmayı vadeden yeni yazılım platformunu duyurdu. Orion adını taşıyan sistem, farklı çevrimiçi oyun servislerindeki çok sayıda oyunda oynanabilecek. Bethesda Orion ile oyunculara düşük internet hızında da yüksek kaliteli bir deneyim yaşatmayı hedefliyor. Platformun sınırlı beta testleri bu yıl içinde başlayacak.
Orion, Google Stadia veya Microsoft xCloud gibi servislerle rakip olmaktan ziyade bu servisler için tamamlayıcı işlev görecek. Bethesda’nın yayın direktörü James Altman, Orion’u şu sözlerle tanımladı: “Orion tüm oyun motorlarına yerleştirilebilir, daha iyi bir deneyim sağlamak için tüm çevrimiçi platformlarla kullanılabilir. Böylelikle daha iyi servis, daha uygun fiyatlar karşılığında sunulabilecek.”
Orion’un sistemi bazı görevleri yerel olarak oyun motorunda gerçekleştirecek. Bethesda’nın açıklamasında bunun Orion’un ihtiyaç duyulan bant genişliğini yüzde 40 oranında azaltan özelliklerinden biri olduğu belirtildi. Bir video karesini şifreleme süresini yüzde 30 oranında azaltacak olan Orion, işleme süresini de yüzde 20 oranında kısaltacak. Orion’un tüm özelliklerini aktif hâle getirmenin çevrimiçi oyun deneyimini nasıl iyileştireceği şu an için tam olarak bilinmiyor. Ancak Altman, farklı türlerdeki oyunların farklı özelliklerden yararlanabileceğinin altını çiziyor.
Orion, teorik olarak bulut oyun deneyiminde yaşanan en büyük problemlerin etkisini aşağıya çekiyor. Orion ile Stadia gibi platformların minimum hız gereksiniminin düşmesi öngörülüyor. Hâlihazırda Stadia için minimum bağlantı hızı beklentisi 25 Mbps olarak belirlenmiş durumda. Sunucuya olan fiziksel uzaklığı daha az önemli kılması öngörülen Orion, Google ve Sony gibi büyük kaynaklara sahip olmayan şirketler için önemli bir avantaj sağlayabilir.
Bethesda Orion için testlere bu yıl içinde başlayacak. Bu testlerde mevcut bulut oyun platformları kullanılmayacak. Bethesda’nın Doom Slayers Club’ına kayıt olanlar test sürecine de dahil olabilecek.