Bir önceki çeyreğe ait finans raporunu paylaşan EA, genel anlamda pozitif bir tablo çizdi. Şirketin finans şefi Blake Jorgensen, kârlılık ve nakit elde etme konusunda EA’in en iyi dönemlerinden birini geride bıraktığını belirtti. Apex Legends ve FIFA gibi oyunlar ilgi görmeye devam etse de, Battlefield 2042 EA’de hayal kırıklığı yarattı.
Çeyrek sonuçlarının değerlendirildiği toplantıda konuşan CEO Andrew Wilson, Battlefield 2042’nin çıkışının beklentilerini karşılamadığını açık şekilde dile getirdi. Oyun, son dakika ertelemesinin ardından geçtiğimiz kasım ayında dağıtıma çıkmıştı.
Battlefield 2042’nin devasa çok oyunculu savaşlara sahne olması planlanmış, hatta oyunda gerçek zamanlı dinamik hava durumu gibi özelliklerin sunulacağı belirtilmişti. Wilson’a göre, bu iddialı hedefler ve uzaktan oyun geliştirmenin zorlukları Battlefield 2042’nin mevcut sorunlarının ortaya çıkmasına neden oldu.
Wilson’ın açıklamasında şu ifadeler yer alıyor: “Battlefield 2042 daima iddialı bir oyun oldu. Ekiplerimiz de farklı boyutlarda inovasyonu sürdürmek için çalıştı. 128 oyunculu maçlar, yeni modlar, yeni dinamik oyun deneyimi ve daha fazlası bu inovasyonlar arasında yer alıyor. Ekiplerimizin neredeyse tamamının iki yıldır uzaktan çalışması bu süreci daha zorlu hâle getirdi. Test ve hazırlık sürecinde deneyimi oyuncularla buluşturmaya hazır olduğumuzu düşündük. Oyunu sorunsuz şekilde sunduğumuzu düşündük. Ancak daha fazla oyuncu oyunu oynadıkça, öngörmediğimiz performans sorunlarıyla karşılaştık. Bazı tasarım tercihlerimiz de topluluğumuzdan iyi reaksiyon almadı.”
EA, yeni Battlefield 2042 sezonunun çıkışını da yaz aylarına erteledi. Şirket ekstra süre sayesinde oyundaki sorunları daha kesin şekilde çözmeyi amaçlıyor. Wilson, Battlefield 2042’ye olan inançlarının azalmadığının da altını çizdi.