Apple gelecek yıl iOS ve macOS platformlarının yakınsaması konusunda ciddi adımlar atmaya başlamayı planlıyor. Geliştiricilere her iki platformda da çalışabilecek tek bir uygulama tasarlama imkanı tanınacak.
Bloomberg’in haberine göre, Apple geliştiricilere üzerinde çalıştığı platforma göre ayarlanabilen uygulamalar tasarlama izni vermeyi planlıyor. Bu tarz uygulamalar bir iPhone ya da iPad’de dokunmatik girişlerle, Mac üzerinde ise fare ve izleme dörtgeniyle kullanılabilecek.
İlgili haberde, konuyla ilgili planların her zaman değişme ihtimalinin bulunduğuna dikkat çekiliyor. Ancak birleştirilmiş uygulamaların gelecek yıl içinde çıkabileceği belirtiliyor. Eğer durum bu şekilde ilerlerse, önümüzdeki haziran ayında düzenlenecek Dünya Çapında Geliştiriciler Konferansı’nda, yani WWDC 2018’de bu gelişmenin resmi duyurusunun yapıldığını, sonbaharda da, iOS ve macOS’in yeni sürümleriyle birlikte bu tarz uygulamaların kullanıma sunulduğunu görebiliriz.
Apple, mobil ve masaüstü platformlarını yakınsama konusunda adım atan ilk şirket olmasa da, bu hamle çok büyük anlam taşıyor. Mac’in iyi deneyim sunan uygulamaları bulunuyor, iOS ise şu anda var olan en sağlam ve kapsamlı ekosistem olma özelliğini taşıyor. Apple, geliştiricilere tek seferde bu iki platform için de uygulama geliştirme imkanı tanıyarak, özellikle Mac tarafında uygulama güncellemelerinin ve yeni uygulamalarının daha kolay ve hızlı şekilde dağıtılmasını sağlayabilir.
En büyük soru işareti ise tüm bu sistemin nasıl işleyeceği olacak. Bunun için macOS, iOS’in belirli çalışma kısımlarını taklit mi edecek, yoksa geliştiricilerin aynı anda iki farklı uygulama için kodlama mı yapması gerekecek, bu henüz net değil. Her iki platform birbirine yaklaştıkça, geliştiricilerin bunlar için uygulama tasarlaması daha kolay olacaktır. Ancak esas tehlike, geliştiricilerin iki platformdan bir tanesinin kullanıcılarına yabancı gelecek, giriş aygıtlarıyla kullanılması zor bir kullanıcı arayüzü tasarlaması olacaktır.
Microsoft da Evrensel Windows Platformu uygulamalarıyla benzer bir adım atmış, geliştiricilere Windows, Windows telefonlar, Xbox, HoloLens ve hatta Surface Hub üzerinde çalışabilecek uygulamalar geliştirme imkanı tanımıştı. Bu girişim sınırlı seviyede bir başarıya ulaştı, daha da ileri gitmesi için geliştiricilerin her platforma ilgi göstermesi gerekiyor. Bu arada Google’ın da Android uygulamalarını Chrome OS’e getirerek benzer bir yola girdiğini söyleyebiliriz.