Apple’ın iki saatten daha uzun süren WWDC 2017 açılış toplantısı etkinliğinin yoğun gündem maddelerinden bir tanesi de macOS High Sierra tarafından desteklenen, güncellenmiş Metal 2 grafik teknolojisi olmuştu. Bu kapsamda Mac’ler çok yakında Thunderbolt 3 portu üzerinden harici GPU’ları da desteklemeye başlıyor.
Bu destekle birlikte hem yükte hem de işlemci gücünde daha hafif olan dizüstü bilgisayarlarda da sanal gerçeklik odaklı çalışmalara kapı açılacak, ayrıca günün birinde Mac kullanıcılarının VR cihazlarını bağlayarak içerikleri izlemelerine de imkan tanıyacak. Steam’in sahibi olan Valve, daha ilk günden Mac için SteamVR’ın beta olarak yayınlandığını duyurdu.
Apple, geliştiricilerin işe başlamasına yardımcı olmak adına, kendi harici grafik donanımı çözümünü de geliştiricilere satmaya başladı. Buradaki temel amaç Mac sahiplerine grafik açıdan yoğun sanal gerçeklik özellikli veya üç boyutlu uygulamalar ve oyunları çalıştırmak için ihtiyaç duyacakları ve isteyecekleri gücü sunmak. Ancak bu donanım paketi sadece, şu anda beta sürümü çıkmış olan macOS High Sierra tarafından destekleniyor. Bununla birlikte Apple’ın yeni işletim sistemiyle ilgili tanıtım sayfasında, tüm kullanıcılar için harici GPU desteğinin 2018 ilkbaharı itibarıyla geleceği belirtiliyor.
https://twitter.com/russellholly/status/871857148975861760
Apple tarafından onaylanmış olan harici GPU donanımına baktığımızda, bunun Thunderbolt 3 destekli ve 350 watt güç kaynaklı Sonnet harici GPU kasası olduğunu görüyoruz. Bu donanım paketinin içinde VR destekli bir GPU olan AMD Radeon RX 580 8 GB grafik kartı bulunuyor. Buna ek olarak Apple, VR amaçlı kullanımlar için HTC Vive başlığının satın alımı sırasında da 100 dolarlık bir indirim de alacaklar. Harici GPU donanım setini almak isteyenlerin Apple Geliştirici Programı’na kayıtlı olmaları gerekiyor.
Mac platformunu VR topluluğunun kullanımına açılması için Cupertino şirketi tarafından büyük bir sıçrama olarak nitelendirilebilecek adımların atıldığını görüyoruz. Yine de, geliştiricilerin ve özellikle tüketicilerin Apple’ın platformunu sanal gerçeklik içeriklerinin üretimi ve tüketimi için uygun bir ortam olarak görmeleri için daha yapılması gereken çok iş var. En azından kısa vadede, harici GPU desteği çıktığında, MacBook ve iMac donanımları daha sağlam ve yüksek oyun deneyimi için uygun ortamı sağlayan oyun makineleri hâline gelecektir.