Apple Çin tarafından yeni video oyunlara uygulanan geçici onay yasağı nedeniyle gelir kaybı yaşadığını açıkladı. Cupertino merkezli şirket, 2019 mali yılının ilk çeyreğinde Çin’de yaşadığı 4.8 milyar dolarlık gelir düşüşünün sebeplerinden birinin de iOS platformu için hazırlanan mobil oyunlara uygulanan sansür olduğunu belirtti. Gelir kaybının ana faktörü olarak ise Çin ekonomisinde yaşanan daralma öne çıktı.
Sonuçların değerlendirildiği toplantıda konuşan Apple’ın finans şefi Luca Maestri, App Store’un Çin’deki faaliyetlerinin şirket için büyük bir iş kolu olduğunu belirtti. Maestri, yeni oyunların onayı konusundaki durumun geçici olduğuna inandıklarını, ancak bu durumun kendilerine para kaybettirdiğini dile getirdi.
Çin’deki video oyun yasağı kaldırılıyor gibi görünse de, oyunların onay süreci hâlâ oldukça yavaş işliyor. Oyunların hangi kriterler çerçevesinde onaylandığı da belirsizliğini koruyor. 2018’de 30 milyar doların üstünde ciro yapan Çin’in oyun endüstrisi için söz konusu yasağın maliyetli olduğu rahatlıkla söylenebilir.
Bir anda ortaya çıkan bu yasak, oldukça sıkı biçimde uygulanıyor. Geçtiğimiz mart ayında yeni video oyunları onaylamayı yavaş yavaş durduran Çin, yıl boyunca çok az sayıda oyuna onay vermişti. Aralık ayının sonlarında 80 oyunun çıkışına birden onay veren yetkililer, yeni yılda da yavaş yavaş da olsa oyun onaylamayı sürdürüyor.
Apple Çin tarafından uygulanan oyun sansürünün para kaybettirdiği tek şirket değil. Analistlerin çalışmalarına göre, Çin’in oyun devlerinden Tencent de sansür nedeniyle 1.5 milyar doların üstünde bir zararla karşı karşıya kaldı. Apple’ın açıklaması ise şirketin Çin’deki faaliyetlerinin birbirinden farklı alanları kapsadığını göstermesi açısından önem taşıyor.