Apple ARKit adını verdiği yeni artırılmış gerçeklik aracını WWDC 2017 açılış etkinliğinde duyurdu. Şirket söz konusu araçla iOS’e artırılmış gerçeklik yetenekleri kazandırmayı amaçlıyor. Hızlı ve dengeli hareket takibini mümkün kılması beklenen ARKit, artırılmış gerçeklik nesnelerini bir alana gerçekten yerleştirilmiş gibi gösterebilecek. Böylelikle Pokemon Go gibi oyunlar görsel açıdan daha etkileyici hâle gelecek.
Apple WWDC 2017 açılış etkinliğinde ARKit’in neler yapabileceğini göstermeyi ihmal etmedi. ARKit ile masanın düz yüzeyinin haritasını çıkarmak ve iPhone ya da iPad’in sensör ve kameralarının bilgilerinden yararlanarak sanal bir bardağı gerçek bir perspektifle masaya yerleştirmek mümkün olacak. Ancak teorik olarak bundan çok daha karmaşık deneyimler de oluşturulabilecek.
Yüzüklerin Efendisi serisinin yönetmeni Sir Peter Jackson’ın şirketi Wingnut AR, Unreal Engine’i kullanarak karmaşık bir artırılmış gerçeklik yüzeyi oluşturdu. Unreal Engine, Unity ve SceneKit ile birlikte ARKit’i destekleyen oyun motorları arasında yer alıyor. Demonun yıl içinde bir oyun olarak yayınlanması bekleniyor.
Apple ARKit ile artırılmış gerçekliğe olan ilgisini gözler önüne seriyor
Apple bugüne kadar artırılmış gerçeklik alanındaki çalışma ve hedeflerini düşük profilde tutmayı başarmıştı. Ancak şirketin CEO’su Tim Cook, bu teknolojiye olan inancını dile getirmiş ve bu konuya yatırım yaptıklarını belirtmişti. Pokemon Go ve Snapchat gibi artırılmış gerçeklik temaları barındıran uygulamalar iOS kullanıcıları nezdinde bir hayli popüler olsa da, şirket ARKit ile donanım ve yazılımı artırılmış gerçeklik için uygun hâle getiriyor.