Microsoft’un DirectX teknolojisi başlangıçtan beri ana akım PC oyunlarının başlıca dayanak noktasını oluşturuyor Ancak bu teknolojinin varlığı beraberinde gerilimleri de getiriyor. idSoftware şirketinin grafik uzmanı John Carmack DirectX yerine OpenGL’ye odaklanmışken, geçen hafta yaptığı bir açıklamada Direct3D ile birlikte tercih ettiği çapraz platform alternatifinden vazgeçtiğini ve Direct3D’nin PC oyunları geliştirmek için tercih edilebilir API olduğunu vurguladı.
Bütün bu gelişmeler DirectX’in iyiliğine değerlendirilebilir, ancak AMD’nin geliştirici ilişkileri ekibinin başı olan Richard Huddy’ye göre kimse API istemiyor. Huddy modern grafik kartlarının aslında herhangi bir konsol donanımını saf dışı bırakacak kadar güçlü olduğunu, ancak şimdiye kadar oyun görsellerinde bu kartların hünerlerini gösterecekleri ortamın oluşturulamadığını iddia ediyor. Geliştiricilerin donanıma doğrudan düşük seviye erişime sahip olması gerektiğini savunan Huddy böylelikle oyun geliştiricilerinin tüm yeteneklerini ortaya koyacaklarını ve işleri daha ileri taşıyacaklarını düşünüyor.
DirectX sayesinde her Windows oyun geliştiricisi geniş uyumluluk yelpazesine sahip oyunlar geliştirebiliyor. Ancak Huddy’nin tavsiyelerini de düşünmekte fayda var gibi görünüyor.
İlgili – Bit-Tech