ManşetlerTeknoloji

AMD’nin FSR 4 teknolojisi resmi olarak duyuruldu

amd fsr 4

AMD, CES 2025‘in hemen öncesinde,yapay zeka destekli yeni görüntü yükseltme teknolojisi olan FidelityFX Super Resolution 4‘ü (FSR 4) resmi olarak tanıttı. Bu teknoloji, şirketin RDNA 4 mimarisiyle birlikte geliştirilmiş ve özellikle 4K çözünürlükte daha iyi performans sağlamak amacıyla tasarlanmış durumda. Bunun yanında, FSR 4’ün Kare Üretimi (Frame Generation) ve Anti-Lag 2 özellikleriyle entegre çalıştığı belirtiliyor. Böylelikle, hem görsel kalite hem de oyun deneyiminde önemli bir iyileşme hedefleniyor.

FSR 4, önceki sürümlere kıyasla büyük bir yenilik olarak dikkat çekiyor. RDNA 4 mimarisi, üçüncü nesil yapay zeka hızlandırma çekirdekleriyle donatılmış durumda ve bu da FSR 4’ün temel işlevselliği için gerekli bir unsur olabilir. Ancak, bu yükseltmenin yalnızca Radeon RX 9070 serisi ekran kartlarında kullanılabileceği açıklandı. Bunun dışında, teknolojinin yalnızca FSR 3.1 desteği sunan oyunlarda çalışacağı bilgisi paylaşıldı. Bu durum, özellikle Radeon RX 9060 serisinin veya RDNA 3 tabanlı diğer ekran kartlarının desteklenip desteklenmeyeceği konusunda soruları beraberinde getiriyor.

AMD FSR 4 destekleyen ilk oyun: Call of Duty: Black Ops 6

AMD’nin FSR 4’ü duyururken, destekleneceği ilk oyunun Call of Duty: Black Ops 6 olacağını açıklaması dikkat çekti. Henüz başka oyunlar için resmi bir duyuru yapılmamış olsa da, bu teknolojinin oyun geliştiriciler tarafından yaygın bir şekilde benimsenmesi bekleniyor. Buna rağmen, oyuncuların hangi oyunlarda FSR 4’ü deneyimleyebileceği konusu hala büyük bir merak konusu olmaya devam ediyor.

AMD’nin duyurusu, aynı gün içinde NVIDIA’nın yeni DLSS 4 teknolojisini tanıtmaya hazırlandığı bir dönemde geldi. NVIDIA’nın DLSS 4’ü eski donanımlarla uyumlu hale getirip getirmeyeceği bilinmezken, AMD’nin FSR 4 için bu kadar sınırlı bir destek sunması rekabet açısından bazı soru işaretleri yaratıyor. Bu iki şirketin yapay zeka destekli görüntü yükseltme teknolojileri üzerindeki mücadelesi, özellikle son yıllarda daha da yoğunlaşmış durumda.

AMD’nin FSR 4 ile analitik tabanlı yöntemlerden yapay zeka tabanlı bir yaklaşıma geçiş yaptığı görülüyor. Bu strateji, yalnızca yüksek çözünürlüklü oyun deneyimini geliştirmekle sınırlı kalmıyor, aynı zamanda taşınabilir cihazlarda pil ömrünü uzatmaya da odaklanıyor. Şirket yetkilileri, özellikle uzun süreli oyun deneyimi isteyen oyuncular için bu teknolojinin oldukça önemli bir adım olduğunu ifade ediyor. AMD’nin yapay zeka alanındaki bu yeniliği, rakiplerine karşı bir avantaj sağlamayı hedefliyor.

FSR 4’ün tam olarak hangi oyunlarda ve donanımlarda kullanılabileceği sorusu şu an için kesin bir yanıt bulmuş değil. Bununla birlikte, AMD’nin bu teknolojiyi daha geniş bir ekosisteme yayma çabalarının nasıl sonuçlanacağını zaman gösterecek. Gerek oyunseverler gerekse oyun geliştiriciler, bu yeniliklerin getireceği fırsatları yakından takip ediyor.