AMD’nin oyun bölümü şefi Frank Azor, zor bir durumun içinde. Yılın belki de en büyük PC oyunu olan Starfield‘ın yalnızca AMD’nin FSR (FidelityFX Super Resolution) yükseltme teknolojisini desteklemesinin arkasında AMD’nin olmadığını dile getirmek istiyor gibi görünüyor. Ancak net bir şey söyleyemiyor. Konu hakkında Bethesda’ya herhangi bir kısıtlama getirilmediğini ve DLSS (Nvidia’nın Derin Öğrenme Süper Örnekleme Teknolojisi) eklemek istemeleri durumunda AMD’nin tam desteğinin olacağını belirtiyor.
AMD FSR 3 Nedir?
AMD, yeni FSR 3 teknolojisini tanıttı. Bu yeni versiyon, oyunların algılanan kare hızını dramatik bir şekilde artırabiliyor. Makine öğrenimini kullanarak mevcut kareler arasında yeni bir kare oluşturuyor. Bu, televizyonlardaki hareket düzeltme teknolojisinin daha gelişmiş bir versiyonu gibi düşünebilir. Ayrıca, “Yerel Anti-Aliasing” adı verilen yeni bir mod da sunuluyor. Bu mod, oyun grafiklerini daha düşük bir çözünürlükten yükseltmek yerine FSR tekniklerini kullanarak onları düzeltiyor ve keskinleştiriyor.
Starfield oyunu, AMD’nin yeni duyurduğu 7800 XT ve 7700 XT grafik kartları ile paketlenecek. Bu arada, Bethesda’nın FSR teknolojisini tercih etmesinin bir başka sebebi de olabilir. Frank Azor, bu durumun konsol etkisi olabileceğini belirtiyor. Starfield, bu yılın en büyük Xbox oyunlarından biri olacak ve FSR, Xbox Series X ve S’deki AMD çiplerinde de çalışıyor.
Nvidia, daha bu hafta DLSS 3.5‘i duyurdu. Ancak bu teknoloji yalnızca Nvidia’nın belirli yeni nesil GPU’ları ile uyumlu görünüyor. Frank Azor, eğer Bethesda DLSS eklemek isterse, AMD’nin tam desteği olacağını tekrar vurguluyor. Bethesda, DLSS hakkındaki sorulara henüz cevap vermiş değil.