Eğlence

343 Industries Halo’nun geliştirme sürecinde “sil baştan” demeye hazırlanıyor

343 halo infinite

Microsoft’taki geniş ölçekli işten çıkarmalara rağmen, 343 Industries ve Halo yola devam edecek. Ancak bu her şeyin eskisi gibi kalacağı anlamına gelmiyor. Bloomberg’in haberine göre, 343 Halo’yu geliştirme çalışmalarında “sil baştan” demeye hazırlanıyor.

Halo’nun geliştirme ekibinden en az 95 kişiyle yolların ayrılacağı söyleniyor. Bunların arasında direktörlerin ve önemli pozisyonlarda görev yapan sözleşmeli çalışanların olduğu belirtiliyor. Unreal Engine oyun motoruna geçiş yapılacağı ve tanıdık hikaye merkezli oyun deneyiminden uzaklaşılacağı da konuşulanlar arasında yer alıyor.

343 ekibinin Unreal Engine’i henüz duyurulmayan “Tatanka” kod isimli oyunda kullandığı belirtiliyor. Stüdyo söz konusu oyunu uzun süredir iş birliği yaptığı Certain Affinity ile birlikte geliştirdi. Kaynakların verdiği bilgiye göre, bir “battle royale” (büyük savaş) oyunu olarak tasarlanan Tatanka, başka formlara da dönüşme potansiyeli taşıyor.

343 Halo’da Unreal Engine hakkında endişeler yaşanıyor

343 ekibinde Unreal Engine’in Halo’yu nasıl etkileyeceğine dair endişelerin yaşandığı, ancak mevcut oyun motoru Slipspace’in kusurlarının ve kullanım zorluğunun Halo’da pek çok özelliği baltaladığı belirtiliyor. Bu da değişim iddiasını biraz daha akla yatkın hâle getiriyor. Ancak işten çıkarılan çalışanların bir kısmının Halo’nun Unreal Engine prototipleri hazırladığı belirtiliyor. Dolayısıyla bu süreçte bazı aksamaların yaşanması muhtemel görünüyor.

343 Halo serisinin sorunlu bazı projelerine de imza atmıştı. Bunlar arasında sorunlu Halo Master Chief Collection ve Halo Wars 2 gibi projeler de yer alıyor. Halo Infinite tarafında da sorunlar yaşandığını düşününce yeni bir başlangıç fikri daha mantıklı hâle geliyor.